Sjukstuga
Natten till måndag hörde jag i sömnen hur Juno, som kommit och lagt sig bredvid mig, började hulka och kräkas. Jippie... Vi bestämde att M skulle VAB:a så jag gick ut och la mig i soffan för att få sova (det gick ju bra...) och minimera smittrisken innan jag fick pallra mig upp tidigt för en jobbdag. 

Även Meja var hemma på måndagen, och Juno var pigg hela dagen och åt relativt normalt. Inget mer hände. Förrän på måndagkvällen. Då plötsligt kräktes hon igen. 

På tisdagen, när Meja skulle upp till skolan och vi satt och åt frukost, sa hon att hon hade ont i halsen och så tyckte jag hon hostade lite. Så hon fick stanna hemma. Men var pigg hela dagen, så på onsdagen fick hon gå till skolan igen. Jag VAB:ade dock för Juno. 

Och Juno har varit pigg hela tiden, så tänkte hon skulle gått tillbaka till förskolan idag. Men nej, igår igen var hon lös i magen, så hon fick bli hemma. 

Och så M då. Har varit ovanligt trött och slö sista dryga veckan. Natten till igår började han må illa. Försökte sig på att åka till jobbet på morgonen men fick vända hem lika snabbt igen. Så han fick VAB:a när han ändå är sjuk. 

Bara jag som hållt mig frisk då. Än så länge. Vi måste vara friska i helgen, då det är dop på söndag. Det är fredag idag... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress