Träning vecka 2
Det har känts som väldigt lite träning förra veckan. Dels var jag i Stockholm, och dels har jag haft lite känningar i halsen som dock inte har utvecklats till någonting mer. Jag summerade i alla fall veckan med fyra pass, vilket ju faktiskt är precis vad jag tänkt mig per vecka, så så illa var det inte. Dock räknar jag inte riktigt yogan som träningspass, plus att det inte blev någon löpning förra veckan, så det är nog därför det känns som lite träning.
 
Måndag: Morgonträning med programmet från Styrka för kvinnor, steg 1. Var skönt att träna innan vi skulle sätta oss på tåget mot Stockholm, och det gick ganska hyfsat kändes det som!
 
Tisdag: Vila. (Stockholm)
 
Onsdag: Yoga. Det var väldigt skönt att sträcka ut kroppen efter allt sittande på tåget, och jag är så glad att yogan äntligen är igång igen. Jag har inte riktigt kommit så långt att jag kan göra det själv hemma, men det kanske kommer så småningom. Jag tror verkligen att det är nyttigt, har saknat det!
 
Torsdag: Vila.
 
Fredag: Morgonträning på gymmet med programmet från Styrka för kvinnor, steg 1. Orkade inte gå upp när klockan ringde egentligen, och hade varit så lätt att bara strunta i det. Ännu lättare att strunta i det hade det varit när jag märkte att jag glömt träningsskorna hemma. Men jag gjorde det och var så nöjd sen! Fick dock byta ut marklyften mot rygglyft på ställning och benböjen mot benpressmaskinen, på grund av avsaknaden av skor.
 
 
 
Lördag: Vila.
 
Söndag: Hemmaträning på kvällen med armhävningar, benböj (utan vikt), höftlyft och ett par magövningar. Inte så långt pass (kanske 25 min), men det kändes väldigt bra att ha gjort någonting när jag egentligen verkligen inte orkade efter jobbhelgen! Tog en Celsius och tvingade mig upp ur soffan för i alla fall lite träning.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress