Matinspiration...

Jag har inte lagat mat på hur länge som helst! Typ tidigt i somras... Jag har på sin höjd satt igång en kastrull med ris eller slängt in några kycklingfiléer i ugnen typ. Mestadels är det nog M som slängt ihop mat på sista tiden. Jag har verkligen haft noll inspiration och ork. Jag som egentligen älskar att planera och laga mat!

Men så förra veckan när jag kom hem före M så fick jag i uppdrag att laga till fläskfilé och svampsås, så jag fick helt enkelt ta tag i det. Och det var ganska skönt att laga lite mat igen! Men än så länge är inte riktigt inspirationen tillbaka, får jobba på det ;-) lite matlistor med god mat så kanske det löser sig.

 

 

"Premiären" blev då helstekt fläskfilé som fick puttra med svampsås ett tag, tillsammans med ugnsstekta rotfrukter. Gott!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress