Julafton 2016
 
Jag jobbade natten till julafton och sov därför en stund på förmiddagen. Jag fick tumma lite på sömnen för att klockan 11 vara i kyrkan och kolla på Meja och barnkören med flera under julspelet. Det kunde man ju inte missa!
 
Direkt efter julspelet åkte vi vidare hem till M:s föräldrar för julfirande. När alla hade kommit inledde vi med julbord. Mycket gott! Vår del av julbordet bestod av sill, lax, bröd och brunkål. Eftersom jag var ledig dagarna efter vi kom hem från Thailand passade jag på och gjorde det ordentligt, med egen sill, hembakat bröd (vörtbröd och jullimpa) och hemgjord brunkål. Det blev faktiskt jättebra alltihop!
 
 
Efter Kalle Anka var det dags för tomten att komma. Lika bra klappar blev det denna dagen. Juno fick bland annat Sands Alive av oss, och Meja ny ryggsäck m.m. Av de andra fick barnen experimentset och kläder bland annat. Själv fick jag en julklapp jag inte alls hade räknat med, M hade köpt en ny dator!! Mycket välbehövligt då jag under kanske 1½ år nu har fått ha datorn kopplad till TV:n om den ska funka eftersom Juno någon gång hade lyckats ta sönder skärmen. Dessutom började den bli lite seg och dryg. Hur bra som helst, men inte alls något jag hade räknat med. Av mig fick han en mixer, ungefär samma klass, haha. Han hade ju dock precis fått Thailandsresan så... Efter Svensson Svensson på kvällen var jag så trött så jag höll på att stupa, så det fick bli hemfärd relativt tidigt efter den nästan obefintliga sömnen efter jobbnatten.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress