Mammas födelsedagshelg
Trettonhelgen hade vi (jag och min syster) planerat en helg i Göteborg, vilket mamma fick i 50-årspresent av oss i höstas. Det hon inte visste var att hennes bästa kompis från skoltiden - numera bosatt i Dorotea i Norrland - också skulle göra oss sällskap. Vi åkte hemifrån på fredagsförmiddagen och jag hade sedan lutar i henne att vi skulle hämta min kompis som jag inte träffat på Landvetter, så vi skulle hinna ses lite. Tji fick hon och oj så förvånad hon blev när hennes kompis i stället kom gående ut från flygplatsen! Lyckat! 
 
Kvällen spenderade vi med lite (ehm...) prat, middag på hotellets restaurang och lite spa på hotellets spa-del. Bubbelpool ute i kyla och blåst, och sen bastu på det. Mysigt! Vi bodde på Radisson Blu Riverside hotel, som var fint och låg smidigt till med en kort promenad till båtfärd över till "rätt" sida stan. God mat hade de också, om än i överkant på priset. Kändes dock lyxigt och väldigt vällagat. 
 
Nästa dag spenderade vi på och kring Nordstan. Jag hittade lite för mycket, jeans, klänning, doppresent mm, men var väldigt nöjd med det jag köpte. 
 
På kvällen hade vi bokat bord på Pinchos. Trodde vi ja! När vi kom dit upptäcktes att vi hade bokat i DECEMBER. Om nästan ett år... tack och lov fick vi efter en stunds väntan ändå ett bord och kunde avnjuta en fantastiskt god smårättersmiddag. Kan verkligen rekommenderas! Någon drink blev det också och även en väl tillbaka på hotellet. Trevlig kväll! 
 
 
På söndagen blev det förstås frukostbuffé innan vi lämnade av kompisen för hemfärd och vi själva körde en sväng till Ullared. Bästa sättet att avsluta helgen på ;-) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress