Thailand - BS Premier Airport Hotel
Vi hade först bokat vidare flyg från Bangkok till Krabi redan samma kväll vi kom fram, och en första natt i Krabi. Dock hade vi relativt ont om tid mellan flygningarna och kände att är planet till Bangkok lite sent så hinner vi inte. Vi bokade därför om inrikesflyget till nästa dag och bokade i stället för hotellet i Krabi ett flygplatshotell i Bangkok för att hinna sova en ordentlig natt och piggna till innan vi reste vidare.

Hotellet blev BS Premier Airport Hotel. Vi hämtades upp av deras gratis transferservice vid flygplatsen. Var sådär nöjda med den då vi fick vänta väldigt länge innan de kom, och de verkade ha lite problem med hur många vi var, trots att vi förbokat via mail sedan tidigare. Packningen av bilen kändes ganska livsfarlig då det packades väskor över huvudena på oss som satt bak i minivanen, men vi kom fram till hotellet som låg kanske 15 minuter från flygplatsen.

Hotellet var (som så ofta) inte riktigt lika fräscht som på bilderna, men funkade absolut för en natt. Rummen var relativt stora och kändes rena. Vi åt middag i hotellets restaurang då vi kom fram, och barnen som hade längtat så mycket efter att bada hoppade såklart rätt i poolen. Maten var bättre än vi förväntat oss då det kändes lite oseriöst först. Jag åt en Phad Thai som var god!

Frukosten nästa morgon kändes sådär, de fyllde på vattnet från någon stor dunk som inte såg så fräsch ut (märkte vi efter att vi alla druckit av det), men vi kunde äta oss mätta och ingen blev magsjuk. Vi var väl överlag sådär nöjda med hotellet men funkade absolut för en natt så. Vi behövde ju egentligen mest en sovplats!

Nästa dag blev vi upphämtade av hotellets transferbil igen och åkte tillbaka till flygplatsen för vidare resa...