Fritidsfestival full av lycka
Allra sista dagen i maj vad det dags för Fritidsfestival i utebadet. Barnen var taggade och som tur var slutade både jag och M tidigt (15) så vi kunde följa med. Meja var redan där med fritids och vi kom dit med Juno när vi hämtat henne. Lycka för barnen med fullt av hoppborgar, sumobrottning m.m. och förstås själva bassängen. 
 
Och alltså denna dagen. Barnen är allt som oftast mest osams, men när de gjorde sin första aktivitet - Sumobrottning - började det fina med denna dagen. Juno (som egentligen var för liten för den stora dräkten) hade rätt svårt att hålla sig upprätt, så jag frågade Meja om hon inte kunde låtsasförlora en av gångerna. Jodå, varje gång utom första! Och sen fortsatte det, Meja tog med henne bort till hinderbanan där hon också fick vinna, och i Gladiatorkampen. Alltså Juno var så lycklig, det bara lös ur ögonen på henne. Kolla bara gladatorbilden här nedanför, man känner liksom lyckan genom skärmen. 
 
 
Denna eftermiddagen ska jag ha i bakhuvudet och försöka plocka fram under alla bråkiga, skrikiga dagar. De är alltså ändå ganska bra de här barnen, och jag gick denna dagen hem med en sån känsla av stolthet och var helt rörd. 
 
Såklart blev det bad också, dock var det iskallt i luften så M fick ställa upp, haha. Jag badvaktade från kanten... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress