Dop för Chester + kalas för tjejerna
Vi brukar ju alltid slå ihop kalas för tjejerna på sommaren, då de fyller med bara ca 3 veckors mellanrum. Känns så onödigt att ha två kalas så tätt. I år skulle vi ju även ha dop för lilleman, och passade på att ta även det på samma gång.
 
 
Inbjudningarna
 
Vi började tillställningen med dopet, och det var trevligt att ha det hemma. Vi hade dessutom lite tur, vädret var fint men faktiskt några grader svalare än det varit tidigare i veckan, vilket var skönt.
 
Syns det att både tjejerna och jag gillar turkos?! ;-)
 
Som ingångsmusik till dopet hade vi en instrumental version av Amazing Grace som spelades på högtalarna. Under dopet sjöng tjejerna tillsammans en sång som heter "Lillebror", så modiga! Meja sjöng även en sång själv - "Du finns inom mig" från Tarzan, medan min syster spelade. Som psalmer hade vi "Tryggare kan ingen vara" och "I denna ljuva sommartid", och jag hittade musik till de båda på spotify, blev fint med piano- och fiolbakgrund. Det blev lite mer avslappnat hemma, och sedan var det dags för kalas med frallor, tårta och kakor.
 
Faddrar blev storasystrarna och min kusin
Tårtan gjorde jag, och det blev morotskaka i våningar, täckt med marsipan
Tjejerna hade själva bakat syltkakor dagen innan kalaset, och drömmarna bjöd fadder-kusinen på
 
Vi är så tacksamma för alla som kom, för alla presenter till både Chester och tjejerna, och för att vi har så många omkring oss som bryr sig. Tack
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress