High Chaparral 2018
Vi har varit på High Chaparral ett par gånger innan, tillsammans med M:s familj. Efter ett par års uppehåll var det dags igen i år, och vi fick även sällskap av min pappa och hans fru. Två dagar var vi där, och vi hade en campingstuga att sova i på natten.
 
Vi tyckte ungefär som vi tyckt tidigare gånger. Det är ett trevligt och genomtänkt ställe, men så tråkigt att det ska tas betalt för massa grejer när man kommit in. Tåget kostar 50:- per person (!), vilket blir en del om man är en hel familj. Såklart att barnen vill åka tåget när man är där liksom. Det jag tycker mest om är "Onkel Sams snea hus" och den stora Wild West-showen.
 
Campingstugorna var fina och passade bra in i temat på parken, men servicehusen var däremot inte speciellt bra. Kändes ofräscha och var i princip plåtskjul. Jämför man med Astrid Lindgrens Värld där jag också varit i år, så är servicehusen som natt och dag, där var det kaklat, fräscht och superfint.
 
På kvällen var vi och åt på pizzerian utanför entrén, och jag & M var jättenöjda med våra pizzor. De hade en hel del sorter och det var gott. Gick även att välja barnpizzor av alla har jag för mig, och fanns även lite annat att välja på.
Inne i parken åt vi medhavd matsäck ena dagen och hamburgare andra dagen. De var goda men absolut inget speciellt. Blandning mellan donken & Sibylla typ, och inte så mycket smak.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress