Vecka 26
Då har jag hunnit gå in i vecka 26. Är inte riktigt lika flitig med varken magbilder eller inlägg som under Junos graviditet, men kan ju försöka ibland i alla fall... 
 
Jag mår ungefär som senast jag skrev en lägesrapport i denna kategorin, de flesta symtomen har ju faktiskt lagt sig sista veckorna, så som lite avsmak för mat / lätt illamående, den värsta tröttheten och halsbrännan. 
 
Jag var på ett barnmorskebesök i början av förra veckan, och det gick bra. Det blev ett väldigt snabbt besök, lite kontroll av blodtryck och mäta magen för första gången, samt lyssna på lillhjärtat. Som tydligen slog väldigt energiskt och kraftfullt! Jag har haft en del klåda sista veckorna, och fick Tavegyl utskrivet. Det togs lite leverprover med, trots väldigt liten misstanke att det skulle vara någonting på dem, och de var jättebra. Blodtrycket låg riktigt högt för att vara jag (hade precis gått en promenad innan) och SF-måttet ligger strax under vad det gjorde med flickorna än så länge. 
 
Lill*syskonet är alltså Juno när hon låg i magen, och Bebisen är nuvarande bebisen ;-)
 
Träningen går än så länge bra! Jag har trappat upp lite sista veckorna eftersom jag inte är lika trött längre, och har nog fått in 3 styrkepass i veckan samt någon promenad eller crosstrainer. Dock har jag märkt sista gångerna jag promenerat att jag fått väldigt ont i svanken efter (foglossning?), så just det får jag nog ta det lugnt med framöver känns det som. Känner lite smärta i svanken emellanåt sista kanske två veckorna, men inte så att det påverkar vardagen. Hoppas det håller sig så! 
 
Har haft lite sammandragningar med sista dagarna (veckan). Inte så att jag känner själva sammandragningarna så mycket, men det spänner och trycker nedåt. 
 
 
 
Och så slutligen - framifrån med Juno och med bebisen!
 
Ganska lika tror jag! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress