Barnveckan
Jag gick ju "egentligen" hem från jobbet på graviditetspenning i vecka 34 i mitten av april, men när jag var i vecka 35 (i slutet av april) var det dags för den årliga nationella Barnveckan som jag i år fått äran att åka på, en chans jag ville ta till vara på. Och vilken vecka det blev! 
 
Jag fick åka tillsammans med en arbetskamrat från natten som jag trivs bra tillsammans med, och vi åkte upp redan på söndagen för att kunna vara med från början på måndagen. Därefter följde fyra intensiva, fullspäckade och intressanta dagar med föreläsningar, finmiddagar och mingel med andra sjuksköterskor och läkare inom barnhälso- och sjukvård. Mycket spännande! Det var emellanåt svårt att välja mellan alla föreläsningar som fanns, och vi lyssnade på allt från ungdomsmedicin till palliativ vård, allt från barncancer till vaccinationer. En mycket bra vecka som gav mycket inspiration och kunskap. Synd man inte kan få åka varje år... ;-) 
 
Här kommer lite blandade bilder (mest selfies och mat då det inte blev så mycket annat fotat, haha) från veckan: 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress