100215 - Alla hjärtans dag (i efterskott)
I torsdags när jag hade skrivit klart inlägget här lärde Meja sig något nytt, hon vinkade =) Mattias hämtade henne från mig och skulle ta med henne in och vila i svrummet och som vanligt sa han "Hejdåå mamma" och vinkade till mig. Plötsligt vinkade Meja med och bara strålade av lycka för att hon kunde =) Sötungen! Hon har sedan gjort detta typ varje gång vi ska gå någonstans och säga hejdå. Dock bara till mamma eller pappa, ingen annan :P Det ser så kul ut för hon vinkar verkligen med heela armen :P

I fredags förmiddag jobbade jag och sen var det dags för babysim igen, och det gick strålande. Meja log sig igenom typ hela simmet och hon har verkligen utvecklats massor i vattnet! Hon simmade runt i sin simring (bild finns här) och hon lyckades faktiskt nästan klättra upp på kanten själv när hon hängde där :O Jag blev helt paff! I slutet gick jag omkring lite med henne "hängandes runt halsen", och plötsligt tog hon tag i kanten och flyttade sig från mig till den och försökte ta sig upp :P Min duktiga tjej!

I lördags var vi först inne på bröllopmässan en runda, men jagvetinte, tycker inte det var så mycket att ha för 60 kr i inträde :( Var iofs modevisning med brudklänningar, men ingen som var riktigt den stilen jag kommer vilja ha den dag jag ska gifta mig. Vill ha en ganska enkel klänning, tub utan släp och sen med lite drapering, och så snörning i ryggen.. Inte massa krusiduller! Sådetså ;)
Därefter var det dags för kalas för lillasyster som fyllde 9 år igår, vi gav henne en snygg HannahMontana-tröja från H&M och filmen Narnia - Häxan & Lejonet som hon hade önskat sig. 

Igår var det ju alla hjärtans dag, och även lillasysters födelsedag, vilket innebar att vi skulle gå och se High School Musical-musikalen på arenan. Den var sååå bra! Så tråkigt bara att jag nästan blir lite ledsen varje gång jag ska gå och se en musikal, jag vill ju vara med själv :P haha. Det var faktiskt väldigt nära att jag sökte till just High School Musical när man kunde göra det, men det blev inte av sen. Det är verkligen en dröm jag har, att spela i en musikal, fy fasen vad roligt. En dag kanske...
På kvällen blev det mysmiddag och jag gav M 3 stora fina röda rosor och ett kort med massa text i, han hade köpt mig ett WiiFitPlus, så i eftermiddag ska det tränas =) Lär ju inte hinna till gymmet denna veckan med tanke på att det är tenta på fredag!


Braa var det!

På dagen igår kom Meja även på att hon kunde gå med sin lära-gå-vagn, hon bara sprang fram :P Innan har hon bara stått och bitit i handtaget ;) Om någon är intresserad av Mejas utveckling sen hon föddes så finns mer här!
Avslutar med lite bilder och 2 videos =)


1 - Meja fick 2 filmer av mamma i Malmö förra veckan som hon satt och gosade med halva bilresan :P
2 - Hel banan är 1000 ggr godare än mosad!
3 - Hon har äntligen kommit på hur man äter smörgåsrån utan att bara bryta sönder det och slänga det på golvet ;)


På lillasysters kalas, Meja med min kusin, Meja i kalaskläder och så tårtan!


Hon fick slicka av grädden från visparna igårkväll, och det var MUMS!


Alla ♥-ans dag-meny:
Toast Skagen ala M
Stekt fläskytterfilé med hasselbackspotatis och hemgjord svampsås
Minisemlor



Elin

Åh gud så gott alla hjärtans dag menyn såg ut! Lycka till på tentan :-)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Men gud va duktig hon är :P

Jessica♥Mamma till Leia

Va kul.. :) Ha de bra.

Diana

vad duktig hon är för att vara så "ung" =)

Linda

Men ohhh vilken sötnos! Bilden med bananen är ju heeeelt underbar!!!

Så söt när hon ålar sig fram och när hon går med vagnen!!! Önskar att E kom på tricket att åla... Nu kryper han baklänges! men lägger sig platt när han inte kommer framåt :) Snart så kommer det, och då blir det inte en lugn stund här hemma - slipper träna då..!

Emma (mamma till Viggo)

Meeeen åååå, duktiga tjejen då! :D Hihi... Vad duktig hon är, verkligen. Jag gillade verkligen bilden med bananen, så himla sööööt! :)

Madde

Vad duktig Meja är=) Melina är 8 mån o är inte i närheten av att gå med gåvagn eller ens att resa sig upp i sängen eller mot andra grejer, hon är nöjd med att halvt om halvt krypa/hasa sig framåt. O inga tänder än. hehe märks kanske lite att hon är tidigt född för hon tar allt väldigt lugnt men det kommer väl=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress